PDA

Voir la version complète : expiré -Win de nieuwe cd van Isabelle A - Showbizzsite - dlp?

i_m_not_angel
30/05/2008, 13h44
Win de nieuwe cd van Isabelle A! 23/05/2008 [Only registered and activated users can see links] [Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])
Samen met niemand minder dan Alex Callier (Hooverphonic) als producer werkte Isabelle aan haar nieuwe album 'De Macht Der Gewoonte' en die cd kan je nu winnen!

"Ik heb altijd het meest van pop en rock gehouden, en 'De macht der gewoonte' is dan ook een poprock-cd geworden. Die cd is eigenlijk een uitloper van de 0110-concerten in 2006. Ik heb toen samen met Gorki opgetreden, en dat was voor mij een gelegenheid om nog andere artiesten aan te spreken. 't Was tien jaar geleden dat ik nog een album had uitgebracht, en ik was dringend aan iets nieuws toe. Ik heb toen aan Luc De Vos en aan Sioen gevraagd om een nummer voor mij te schrijven, en bijna tot mijn verbazing waren die meteen enthousiast. Ik wou ook dat Alex mijn cd zou producen, en ook dat is gelukt. Ik bewonder al jaren zijn werk met Hooverphonic - ook het retrokantje van die sound. Ik wou mijn nieuwe cd vooral in één stijl krijgen, en hij was de ideale producer om me daarbij te helpen. Ik wilde ook een sound die me aan het werk van Gainsbourg voor Jane Birkin zou doen denken, en intuïtief voelde ik aan dat Alex ook daar de geschikte man voor was."

Met een uitgebalanceerde mix van rock en popsongs, geschreven door een keur van Belgische artiesten, kiest ze resoluut voor het betere Nederlandstalige werk. De rode draad in het verhaal: de songs, de groep, het onvervalste geluid van Isabelle's prachtige stem en de sublieme productie van Alex Callier.

Sarah Bettens, An Pierlé, Luc De Vos, Mauro, Sioen, Alex Callier ... kropen voor Isabelle A in de pen en leverden de Nederlandstalige nummers voor het album, dat op 30 mei in de winkels ligt. Tom Pintens, Mario Goossens, Steven Janssens en Alex Callier aangevuld met de nodige gastmuzikanten nemen de muzikale begeleiding voor hun rekening.

"Voor het eerst in mijn leven heb ik zelf een aantal liedjesteksten geschreven: die van 'Straatlied' bijvoorbeeld, waarvoor Alex Carlier de muziek heeft geschreven: een countryachtig geluid, met een slide-gitaar erin. Dat nummer is ontstaan nadat ik in 'Het leven zoals het is: de Marollen' een dakloze had gezien, die ooit directeur van een platenfirma was geweest. Dat greep me erg aan - misschien ook wel omdat die man ooit iets met de muziekbusiness te maken had - en daarom heb ik een liedje geschreven waarin ik me afvraag hoe het zover kon komen. Ik weet het niet. In Brussel ben ik die man eens tegengekomen, 't is te zeggen: ik heb hem op een afstandje gadegeslagen, want ik durfde hem niet aan te spreken. Dat lied gaat wellicht ook een beetje over mijn eigen angst voor een totale terugval. Maar nog het meest gaat het over die dakloze man in Brussel. Nu ja, daklozen ontroeren mij sowieso.'

De tekst van 'Zonder het te weten' is ook van mij. Toen ik 'm geschreven had, stelde ik me er meteen de stem van Luc De Vos bij voor, en hij heeft er dan ook muziek bij gemaakt. En Tom Pintens heeft het juiste sfeertje in die song gebracht. Ik zing erin dat ik liever kies voor de moeilijke kronkelweg, dan voor het rechte pad, de simpelste weg van A naar B. Omdat het rechte pad niet altijd beter is - je houdt er minder levenservaring aan over, zal ik maar zeggen. En dat nummer heeft ook iets te maken met mijn geloof in religieuze zin: het soort vertrouwen dat mij doet denken: 'Het pad gaat niet over rozen, maar uiteindelijk komt alles wel goed.' 't Klinkt misschien zwaar, maar ik heb me al afgevraagd: 'Hoe is het mogelijk dat ik niet aan lagerwal ben geraakt?' Iets heeft me daar altijd voor behoed. Ik noem het God."

'De Macht Der Gewoonte' is voor Isabelle A het album dat er gewoon eens moest komen.

De officiële site van Isabelle vind je op [Only registered and activated users can see links] en de eerste single 'Onder De Sprei' (geschreven door Luc De Vos) is vanaf nu op radio te horen.

Wij geven 5 exemplaren van deze cd weg. Dit is de wedstrijdvraag: in welk jaar brak Isabelle A door met "Hé Lekker Beest"

le lien:
[Only registered and activated users can see links]